Johan och Krille lade räls och kopplade växelmotorer på Ceres. Då är det bra med en spårplan som visar hur man skall koppla det hela. Annars blir det inte så bra.
Johan skruvar fast utfarten som gjorts om och förbättrats efter alla Öppet Hus som vi har haft!
Krille skruvade också…
Gun slangar, varken alkohol eller bensin…det är faktist en sla(n)gs linjal
Aston är en populär arbetsplats just nu. El-gruppen, Peter, måste komma överens med rälsgruppen, f.v. Lelle, Tobbe, Bengt och längst till höger Staffan. Det är inte alltid så lätt för Peter.
Lelle spacklade där det behövdes. En ojämn bangård är ju som Ni vet ingen jämn bangård och då blir det urspårningar jämt.
Per-Erik, som också är revisor har den betungande och ansvarsfulla, men ack så viktiga uppgiften att varje år, innan årsmötet, granska räkenskaperna. Mycket tid, ungefär en dag om året måste han lägga ner, enligt honom själv.
Alla, inklusive Allan arbetade på…
…men plötsligt stannar arbetat upp av ett dånande i lokalen. Kan det vara fikaklockan eller ett tåg som spårt ur?
Nej, det var bara Danne som gjorde ett kabelhål till Peters ställverk på Guffe…
…något som han gjorde även under Delta.
Hororna är uppfläkta på golvet. Smeknamnen de har är "Amazonen" och "Ferrarin". Kan ni gissa vilken som kallas vad?
Minns ni bilden på Peters påbörjade elcentral? (Om inte kan ni kolla här.) Då, när den bilden togs gick arbetet snabbt framåt. Sedan avstannade det mer och mer och Peter menade plötsligt att elcentralen, som enklast byggdes på plats, istället var enklare att bygga hemma. Så ikväll tog han hem den, i samma skicka som den lämnades för 17 veckor sedan.
Undrar hur länge den står i hans korridor? Att det blir en lång tid är dock föga troligt då Peters Regering säkerligen städar bort den, kanske till en dammig källarlokal, där historien börjar om: Peter hittar den om 17 veckor tar med den till tåget där den står…